UUS BMW iX

Uue BMW iX sõiduulatus ületab esimese BMW elektriautona 700 kilomeetri piiri

 

Selle aasta kevadel turule jõudev BMW täiselektriline sportlik linnamaastur (SAV ehk Sports Activity Vehicle) iX on eelkäijaga võrreldes võimsam ja kiirem, olles ühtlasi esimene 700-kilomeetrilise sõiduulatuse piiri ületav elektriline BMW.

Inchcape Motors Estonia BMW Tallinna esinduse müügijuht Kristjan Essensoni sõnul pakuvad kõik BMW iX mudelid erakordseid sõidu- ja kiirusomadusi. „Tänu uuele ja varasemast kolmandiku võrra mahukamale akule ning ülimalt efektiivseks lihvitud veermikule ja jõuallikale, suudab uus iX pakkuda sisepõlemismootoriga autoga võrreldavat sõiduulatust,“ ütles Essenson. „Kui eelnevale lisada veel kiire laadimisaeg ning auto pea olematu sõidumüra, saame kokku laitmatu ja igale juhile sobiva luksusmaasturi.“

Uus iX on 4965 mm pikk, 1970 mm lai, 1695 mm kõrge ning 3000 mm teljevahega. Linnamaasturi pagasiruum mahutab 500-1750 liitrit pagasit. Värvivalikusse on eelmise mudeliga võrreldes lisandunud sinised Arctic Race Blue ja Tanzanite Blue metallikvärvid, must Carbon Black metallikvärv, hallid metallikvärvid  BMW Individual Frozen Deep GreyDune Grey ja BMW Individual Frozen Pure Grey ning hõbedane Space Silver metalliktoon. Viimane neist on saadaval alates 2025. aasta suvest. BMW iX xDrive45 ja BMW iX xDrive60 mudeleid saab lisavalikuna tellida ka pronkstoonis BMW Individual Exterior Line Titanium Bronze.

Kolm erineva võimsusega mudelit

Uut BMW iX linnamaasturit saab soetada kolme erineva nelikveolise mudelina, millest võimsaima ehk iX M70 xDrive elektrimootorid arendavad kokku 485 kW ehk 659 hobujõudu. Võimsusest piisab, et kiirendada 3160-kilogrammise täismassiga  M70 paigalt kiiruseni 100 km/h 3,8 sekundiga. Võimsaima iX-i kiirus on elektrooniliselt piiratud 250 km/h, My Mode Sport režiimis stardikontrolli (Launch Control) aktiveerides tõuseb elektrimootorite maksimaalne pöördemoment 1100 Nm-ni.

Sõiduki 108,9 kWh mahutavusega liitium-ioon akuga saab WLTP kohaselt ühe laadimisega läbida maksimaalselt 600 kilomeetrit (keskmine elektrikulu WLTP kohaselt on 23,5 kWh/100 km ning maanteel 27,4 kWh/100 km).

Pikima sõiduulatusega on 400 kW ehk 544 hobujõudu arendav xDrive60, mis 109,1 kWh mahutava aku toel suudab ühe laadimisega maksimaalselt sõita kuni 701 kilomeetrit. Keskmine elektrikulu jääb selle mudeli puhul WLTP kohaselt suurusjärku 21,9 kWh 100 kilomeetri kohta, paigalt startides suudab xDrive60 kiiruse 100 km/h saavutada 4,6 sekundiga.

iX xDrive45 mootorid arendavad kokku 300 kW ehk 408 hobujõudu, mis võimaldab juhil auto paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni kiirendada 5,1 sekundiga. Sarnaselt xDrive60 mudelile on ka xDrive45 tippkiirus elektrooniliselt piiratud 200 km/h.

Kõik mudelid on eelkäijatega võrreldes võimsamad: xDrive45 võimsus on kasvanud 82 ja xDrive60 võimsus 21 hobujõu võrra. Võrreldes eelmise mudeliga on aku mahutavus kasvanud 30 protsendi võrra.

Kui iX xDrive45 mudelit saab maksimaalselt laadida 175 kW võimsusega, siis kahe teise mudelivariandi maksimaalne laadimisvõimsus on kuni 195 kW.

Kodus saab uusi iX-mudeleid vooluvõrgu piisava võimekuse ja vastava laadija (uus seinale paigaldatav kodulaadija BMW Wallbox Plus) olemasolul laadida kuni 22 kW võimsusega, lisaks toetavad uued mudelid automaatset autentimise ja arveldamise funktsiooni Plug & Charge Multi ContractConnected Home Charging võimaldab autot laadida nutikalt päikeseenergiat ning odavamat elektrihinda omavahel kombineerides.

Hinnad algavad 87 900 eurost

Standardvarustusse kuuluv  Driving Assistant Plus sisaldab nii aktiivset (ja kuni 180 km/h toimiva Stop & Go funktsiooniga) püsikiiruse hoidjat, kokkupõrget vältivat hädapidurdusassistenti kui tagurduskaameraga varustatud tagurdamisabilist.

Parkimisabiline Professional võimaldab autot parkida ja manööverdada ka nutitelefoni abil.

Uued M-multifunktsionaalsed istmed on kaetud mikrofiiber/Sensatec polstriga, soovi korral saab tellida ka naturaalsest nahast ning paremat külgtuge pakkuvad istmed.

BMW 8.5-põlvkonna operatsioonisüsteem võimaldab auto funktsioone juhtida nii kumera puuteekraani kui hääljuhtimise teel, infotainmenti süsteemi abil saab vaadata ka nii videoid kui mängida mänge. 5G ühendusega töötav My BMW rakendus võimaldab auto isikupäraseks muuta, autosse pääsemist saab personaliseerida digitaalvõtme BMW Digital Key Plus abil.

Uue iX-i standardvarustuses on nii mägipidur HDC (Hill Descent Control) kui võimalus stabiilsuskontroll ehk DSC (Dynamic Stability Control) välja lülitada.

Eestis algab BMW iX xDrive45 hind 87 900, iX xDrive60 hind 97 900 ja iX M70 hind 120 900 eurost.