GARANTII

Inchcape Motors Estonia OÜ annab BMW ja MINI sõidukitele ning BMW ja MINI originaalvaruosadele müügigarantii alljärgnevalt nimetatud tingimustel:

GARANTIITINGIMUSED

Inchcape Motors Estonia OÜ (edaspidi nimetatud: Müüja) annab BMW ja MINI sõidukitele (edaspidi nimetatud: sõiduk) ning BMW ja MINI originaalvaruosadele (edaspidi nimetatud: originaalvaruosa) müügigarantii alljärgnevalt nimetatud tingimustel:

  1. GARANTII OBJEKT JA KEHTIVUSE ALUSED

1.1. Garantii on Müüja kohustus tasu eest või tasuta kõrvaldada sõiduki ning originaalvaruosade valmistamise või nendes kasutatud materjalide defektid, mida BMW tootjatehas määratleb oma garantiitingimustes;

1.2. Sõiduki ja originaalvaruosade garantii laieneb:

1.2.1. Müüja poolt müüdud sõidukile ja Müüja poolt müüdud ning vastavalt tootja nõuetele paigaldatud originaalvaruosadele;

1.3.1. Garantii kehtib ainult sõidukile, mida on kasutatud ja hooldatud vastavalt tootjatehase nõuetele. Garantii kehtib, kui korralised hooldustööd on teostatud õigeaegselt ja vastavalt BMW AG nõuetele kasutades originaal varuosi ning BMW AG poolt aktsepteeritud ekspluatatsioonivedelikke.

1.3.2. Originaalvaruosadele kehtib garantii ainult nende paigaldamisel vastavalt BMW AG nõutele. Kui originaalvaruosa paigaldab teine ettevõte on lisaks varuosa ostuarvele vaja garantiijuhtumi menetlemise jaoks esitada ka originaalvaruosa paigaldamist tõestav arve, kus on selgelt näha sõiduki VIN kood ja registreerimismärk ning originaalvaruosa paigaldamise kuupäev ja sõiduki läbisõit.

1.3.3 Originaalvaruosade garantiijuhtumite menetlemine toimub originaalvaruosa algselt müünud ettevõttes ehk Inchcape Motors Estonia  OÜ-s. Varuosaleti kaudu ostetud originaalvaruosade garantii menetlemine toimub Inchcape Motors Estonia OÜ-s. Originaalvaruosa garantiijuhtumi menetlemiseks tuleb kaebuse esitamiseks pöörduda teenindusse koos sõidukiga, millele müüdud varuosa paigaldati. Inchcape Motors Estonia OÜ teeninduses tuvastatakse, kas tegu on originaalvaruosa defektiga, ebakorrektsest paigaldusest tingitud defektiga või muu defektiga, mis ei ole seotud müüdud originaalvaruosaga. Originaalvaruosade garantiijuhtumite menetlemine toimub vastavalt BMW AG tavapärastele garantiitingimustele ja nõuetele. Kui Inchcape Motors Estonia OÜ tuvastab, et tegu on müüdud originaalvaruosa defektiga on Ostja jaoks nii originaalvaruosad kui nende vahetus ehk remont tasuta.

  1. GARANTIITÄHTAEG

2.1. Müüja annab sõidukile üldgarantii 24 (kakskümmend neli) kuud ilma läbisõidu piiranguta sõiduki esmaregistreerimise või sõiduki üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise päevast, olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem. Müüja garanteerib, et nimetatud tähtaja jooksul on sõiduk defektivaba lähtudes antud hetke tehnoloogilisest tasemest.

2.2.1. Müüja annab sõiduki keredetailidele läbiroostegarantii 144 (sada nelikümmend neli) kuud (12 aastat) alates sõiduki esmaregistreerimise või üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise kuupäevast, olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem. Müüja garanteerib, et nimetatud tähtaja jooksul ei teki sõidukil läbivat roostet. Keredetailide läbiroostegarantii ei kehti keredetailidele, mis ei ole metallist, samuti sõiduki lisavarustusse kuuluvatele keredetailidele (esi- ja tagaspoilerid, kaitserauad, katuseraamid jne).

2.2.2 Müüja annab sõidukile värvigarantii 36 (kolmkümmend kuus kuud) sõiduki esmaregistreerimise või üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise kuupäevast, olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem. Värvigarantii alla kuuluvad ka sõiduki välised värvitud ehisdetailid.

2.3. Tingimuste punktis 2.1. nimetatud garantii ajal garantiikorras sõidukile originaalvaruosade paigaldamise korral lõppeb vastavate originaalvaruosade garantii samaaegselt sõiduki üldgarantii tähtaja möödumisega.

2.4. Müüja annab originaalvaruosadele (s.h. järelpaigaldatud originaal-lisavarustusele) garantii 24 (kakskümmend neli) kuud müüdud originaalvaruosa üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise kuupäevast või müüdud originaalvaruosa sõidukile paigaldamise kuupäevast, olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem. Müüja garanteerib, et nimetatud tähtaja jooksul on originaalvaruosa defektivaba antud hetke tehnoloogilisest tasemest lähtudes.

2.5. Müüja annab sõiduki kuludetailidele garantii 24 (kakskümmend neli) kuud sõiduki või müüdud originaalvaruosa üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise kuupäevast või müüdud originaalvaruosa sõidukile paigaldamise kuupäevast, olenevalt milline eeltoodud tingimustest saabub varem, tingimusel, et kuludetaili defekt on põhjustatud kasutatud materjali veast tingitud purunemisest, mida Klient ei tekitanud sõiduki ebaõige kasutamisega.

2.6. Erandina käesolevate Garantiitingimuste punktist 2.5., on järgnevalt nimetatud kuludetailidele kehtestatud lühendatud garantiitähtaeg:

2.6.1. Piduriketaste vibratsiooni garantii kestvusega mitte kauem kui 24 (kakskümmend neli) kuud või kuni 30 000 (kolmkümmend tuhat) kilomeetrit läbisõitu sõiduki või müüdud originaalvaruosa üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise või müüdud originaalvaruosa sõidukile paigaldamise kuupäevast , olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem. Garantii kehtib eeldusel, et kulumispiir ei ole ületatud ning ketastel puuduvad rooste- ja kuumakahjustused ning välistest mõjutustest tingitud vigastused;

2.6.2. Piduriketaste kõrvalise heli garantii kestvusega mitte kauem kui 24 (kakskümmend neli) kuud või kuni 20 000 (kakskümmend tuhat) kilomeetrit läbisõitu sõiduki või müüdud originaalvaruosa üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise või müüdud originaalvaruosa sõidukile paigaldamise kuupäevast , olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem. Garantii kehtib eeldusel, et kulumispiir ei ole ületatud ning ketastel puuduvad rooste- ja kuumakahjustused ning välistest mõjutustest tingitud vigastused;

2.6.3. Piduriklotside garantii kestvusega mitte kauem kui 24 (kakskümmend neli) kuud või kuni 20 000 (kakskümmend tuhat) kilomeetrit läbisõitu sõiduki või müüdud originaalvaruosa üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise või müüdud originaalvaruosa sõidukile paigaldamise kuupäevast, olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem. Garantii kehtib eeldusel, et kulumispiir ei ole ületatud ning ketastel puuduvad rooste- ja kuumakahjustused ning välistest mõjutustest tingitud vigastused;

2.6.4. Hõõgpirnide garantii kestvusega mitte kauem kui 12 kuud sõiduki või müüdud originaalvaruosa üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise või müüdud originaalvaruosa sõidukile paigaldamise kuupäevast , olenevalt sellest, kumb eeltoodud tingimustest saabub varem.

2.7. Müüja annab sõiduki rehvidele garantii rehvide tootjatehase poolt ette nähtud tingimustel ja tähtajaks. Rehvide garantiid menetleb rehvitootja.

2.8. Müüja annab tema poolt teostatud veermikugeomeetria reguleerimistöödele ja rataste tasakaalustamise töödele garantii kestvusega kuni 2000 kilomeetrit läbisõitu, alates tööde teostamise hetkest juhul, kui kordus reguleerimistööde algmõõtmise või tasakaalustamise tulemus ei erine oluliselt eelmise reguleerimise või tasakaalustamise lõppmõõtmise tulemusest. Sama garantii kestvuse piirang kehtib ka uuele müüdud sõidukile ning müüdud originaal ratastekomplektile, mille reguleerimistööd on teostatud tootjatehases.

2.9 Müüja annab kõrgepingeakule ja selle osadele garantii 160 000 km või 8 aastat. Erandiks on järgnevad akud ja nende osad:

2.9.1 PHEV (pistikhübriid) 5. generatsiooni akud 120 000 km või 8 aastat;

2.9.2 PHEV (pistikhübriid) 3. ja 4. generatsiooni akud 100 000 km või 6 aastat;

2.9.3 BMW i3 I01 (94AH ja 120 AH), i8 I12/I15  100.000 km või 8 aastat;

2.9.4 MINI F56, F57 BEV 100 000 km või 8 aastat

2.10. Müüja poolt müüdud uuele sõidukile on võimalik teha garantii korras reguleerimise töid kuni 3000 km läbisõidu ja/või 3 kuu täitumiseni alates garantii alguskuupäevast. Reguleerimistööde hulka kuulub näiteks erinevate paneelivahede reguleerimine, kui need ei vasta tootjatehase poolt väljastatud standardile.

2.11 Nahast detailide materjalidefekti kaebuseid saab garantiile esitada kuni sõiduki 80 000km läbisõidu täitumiseni.

  1. GARANTII ENNETÄHTAEGSELT LÕPETAVAD ASJAOLUD

3.1. Garantii on välistatud juhtudel, kui:

3.1.1. Klient ei teavitanud Müüjat sõidukil või originaalvaruosal ilmnenud defektist viivitamatult ega andnud Müüjale võimalust ilmnenud defekti üle vaadata ning seda koheselt likvideerida. Viivitamatu teatamise kohustust on igal juhul rikutud, kui defektist ei ole Müüjat teavitatud hiljemalt 5 päeva jooksul alates defekti ilmnemisest. Samuti juhul kui Klient üritab ise või BMW poolt mitteautoriseeritud töökoja abiga defekti kõrvaldada või ajutiselt parandada.

3.1.2. Sõidukit või originaalvaruosa on kasutatud mittevastavuses ekspluatatsiooninõuetega või seda on üle koormatud (sealhulgas kasutatud võistlusspordis). Samuti juhul kui sõidukit või originaalvaruosa on kasutatud selleks mitte ettenähtud tingimustel.

3.1.3. Sõidukit või originaalvaruosa on parandatud, hooldatud või ümber ehitatud töökojas, kus pole järgitud BMW tootjatehase nõudeid. Sõidukile on teostatud tootja nõutele mittevastavaid värvitöid ja/või kereremonditöid.

3.1.4. Sõidukile või originaalvaruosale on paigaldatud osi, mida BMW tootjatehas ei aktsepteeri.

3.1.5. Sõidukit või originaalvaruosa on modifitseeritud või täiendatud viisil, mida BMW tootjatehas ei aktsepteeri.

3.1.6. Klient ei ole järginud sõiduki kasutamist, remonti ja/või hooldust sätestavaid nõudeid, mis on toodud hoolduskäsiraamatus(kasutamisjuhend) ja hooldusraamatus. Klient ei ole teostanud hooldustöid õigeaegselt.

3.2. Käesolevate Garantiitingimuste punktis

2.2.1. ja 2.2.2. nimetatud sõiduki keredetailide läbiroostegarantii ja värvigarantii kehtib üksnes tingimusel, kui Klient on omal kulul õigeaegselt ja nõuetekohaselt kõrvaldanud kriimustused, mõlgid, lahtisest teekattest tingitud värvikahjustused, avariikahjustused ja keskkonnafaktoritest tingitud keredetailide kahjustused vastavalt BMW AG kere- ja värvitööde nõuetele. Samuti peab sõiduki hooldusajalugu olema täielik ja korrektne.

3.3. Garantii alla ei kuulu sõiduki ja tema osade loomulik kulumine.

3.4. Garantii alla ei kuulu keskkonna mõjutuste tõttu tekkinud defektid.

3.5. Garantii alla ei kuulu tavapärased hooldustööd.

3.6. Garantii alla ei kuulu juhtumid, mille puhul on tegemist teise sihtturu jaoks toodetud sõiduki kohandamisega kohalikele tingimustele (nt Põhja-Ameerika sõiduki raadio väljavahetamine, kuna sagedusala on erinevalt diferentseeritud).

3.7. Garantii alla ei kuulu hooldus- ja remonttööde käigus kasutatud vedelikud ja gaasid (õlid, jahutusvedelik, pidurivedelik, jahutusaine jms).

3.8. Garantii alla ei kuulu sõiduki tavapärase hoolduse käigus teostatud programmeerimis-, reguleerimis- ja muud seadistustööd, mis on teostatud seoses sõiduki kohandamisega Kliendi nõuetele ning kui seadistustööde teostamine ei ole seotud garantii alla kuuluvate defektide kõrvaldamisega.

3.9. Garantii alla ei kuulu tuuning ja ümberehitatud detailid.

  1. GARANTIIST TULENEVATE NÕUETE ESITAMINE

4.1. Kliendil on õigus nõuda garantiitingimuste alapunktis 2 nimetatud garantiitähtaja jooksul sõiduki või originaalvaruosa defektide kõrvaldamist, lähtudes alljärgnevast protseduurist:

4.1.1. Klient kohustub viivitamatult teavitama Müüjat ilmnenud defektist (kõne, kirja, e-maili jne teel) mitte hiljem kui 5 päeva jooksul defekti ilmnemise hetkest;

4.1.2. Kliendile vormistatakse Garantiitööde tellimus, mis sisaldab Kliendi kaebust ja peab olema kinnitatud Kliendi allkirjaga.

4.2. Müüja kohustub garantii alla kuuluvad defektid kõrvaldama eeldusel, et garantii kehtivuseks nõutud tingimused on täidetud ning Müüja tuvastab defektide olemasolu ning nende tekkimise sõiduki või originaalvaruosa tootja poolse vea tõttu. Kui garantii kehtivuseks nõutud tingimused pole täidetud või Klient ei suuda defekti olemasolu Müüjale tõestada tuleb Kliendil kaebuse menetlemisele kulunud ajakulu tasuda. Defektide kõrvaldamine toimub BMW tootjatehase poolt valitud ühel alljärgnevalt nimetatud viisil:

4.2.1. defektse sõiduki või originaalvaruosa parandamine;

4.2.2. defektse osa asendamine vastava uue varuosaga.

4.3. Kui Müüja on defektse originaalvaruosa asendanud uuega, läheb välja vahetatud originaalvaruosa Müüja omandisse.

4.4. Müüjal on õigus kasutada garantiitööde teostamisel autoriseeritud alltöövõtjaid.

4.5. Kui garantiitööde teostamisel ilmneb vajadus täiendavate hooldustööde järele, on Müüja kohustatud Klienti sellest teavitama. Täiendavate hooldustöödega seonduvad kulutused kannab Klient.

4.6. Juhul, kui sõiduk muutub liikumisvõimetuks garantii korras kõrvaldatava defekti tõttu, võtab Klient ühendust Müüjaga, kelle esindaja otsustab, kas vajalikud remonttööd sooritatakse kohapeal või Müüja töökojas. Viimasel juhul kompenseeritakse Kliendile põhjendatud pukseerimiskulud kuni lähima BMW tootjatehase autoriseeritud esinduseni. Pukseerimiskulude kompenseerimine kehtib ainult Sõiduki garantii korral, ei kehti originaalvaruosade ega kere –ja värvigarantii puhul.

4.7. Sõiduki või originaalvaruosa garantiiremondis viibimise tõttu kantud kulutused rendiautole, asendusautole, majutusele jne. ei kuulu garantii korras hüvitamisele.

  1. MUUD TINGIMUSED

5.1. Sõiduki omandiõiguse muutumine ei mõjuta
käesolevates Garantiitingimustes sätestatud garantiikohustuste kehtivust.