Mootorrataste turg kasvab
Mootorrataste turg kasvab – BMW R1300 GS endiselt tipus
Eestis on tänaseks registreeritud üle 33 000 mootorratta, ja huvi rataste vastu ei näita raugemise märke. 2025. aasta esimese kuue kuuga registreeriti 5% ehk 82 mootorratast rohkem kui mullu samal perioodil. Isegi jahedavõitu juunikuu tõi rohkem uusi mootorrattaid Eesti teedele kui eelmise aasta juuni.
Üle 600cc mootorimahuga rataste seas oli eelmise aasta kõige populaarsem registreeritud mootorratta mudel BMW R1300 GS ning ka sel aastal veavad mudelite edetabelit pigem seiklus- ja matkarattad, mis on leidnud kindla koha nii linnatänavatel kui ka kaugematel maanteedel.
Alustajad valivad lihtsuse, kogenud sõitjad naudivad võimsust
BMW mootorrataste müügikonsultandi Sander Korjuse sõnul on eestlaste tüüpiline ostuteekond mitmeetapiline: „Alustatakse pigem kergemalt käsitletavatest ja hinnalt taskukohasemate ratastega – näiteks BMW F- seeria mudelid. Kui kogemusi ja enesekindlust lisandub, tekib huvi pikemate sõitude ja suuremate masinate vastu. Samal ajal kujunevad ka spetsiifilsed eelistused – viimastel aastatel on kasvutrendis just nn. elustiili mootorrattad, mis BMW-l on ajendatud ajaloolistest boksermootoriga mudelitest.”
BMW mootorratta ostja on Korjuse sõnul tavaliselt 35–55-aastane mees, kelle eesmärk on avastada midagi uut või taastada side sõidukogemusega: „Mootorratas ei ole pelgalt liiklusvahend – see on seisund, identiteet ja kogemus. Üha enam inimesi otsivad läbi selle hetke iseendaga. On ka neid, kes soovivad vältida ummikuid või leida kuluefektiivsemat liikumisviisi, kuid üsna kiiresti muutub see praktiline otsus elustiilivalikuks.“ Samas lisab ta, et ka noorte seas on huvi suur, ent eelistatakse pigem kasutatud ja hinnalt soodsamaid rattaid.
Turvalisus ja tehnoloogia muutuvad standardiks
Mootorrataste tehniline varustus on viimastel aastatel jõudsalt arenenud. Järjest enam pööratakse rõhku turvalisusele. Kaasaegsete BMW mootorratastega käivad kaasas erinevad juhiabisüsteemid, mis muudavad sõidu turvalisemaks ja mugavamaks. “Kõik see, mis on sõiduautode puhul muutunud tavapäraseks, on tänaseks ka mootorrataste varustuses. Samuti on automaatkäigukastiga mootorrattad populaarsust kogumas. Sama joont nägime aastaid tagasi ka sõiduautode müügis,” kommenteeris Korjus.
Suvi on sõiduhooaeg
Korjus kinnitab, et mootorrataste müük on selgelt hooajaline – enamik oste tehakse kevadel ja suvel. Just sel põhjusel käivitas BMW juba juuli lõpus laorataste kampaania: „Tahame anda võimaluse haarata kohe väljavalitudratas ja nautida veel järelejäänud suvekilomeetreid. Ooteaegu pole, kõik rattad on reaalselt olemas.“